Ferencker

Szívatják a József Attila telepi lakosokat

2016. december 05. 21:21 - FodiKitti

Panaszkodtak a telepiek a nagy forgalom miatt, de az önkormányzat segítő szándéka ellenére őket szívatta meg azzal, hogy október elsejétől fizetőssé tette a parkolóhelyek egy részét. Az ottani lakosok és az autósok nagy része is morog, szerintük nem ez, vagy nem pontosan ez lett volna a megoldás.

A József Attila lakótelepen élők az elmúlt években több levelet is írtak a Ferencvárosi Önkormányzatnak, hogy túl nagy a forgalom, az utcák tömöttek, és a lakók nem tudnak a saját házuk előtt leparkolni. Az önkormányzat meghallgatta a fohászkodásokat, és úgy döntött, hogy október elsejétől a telep forgalmasabb útszakaszait fizetőssé teszik.

Nem nagy összegért, mindössze 175Ft/óráért tehetjük le az autónkat, de ez az egyszerű megoldás nem oldotta meg az ennél jóval rétegzettebb problémát. Az egyik szembetűnő hiba a gépezetben, hogy néhány forgalmas területet, mint például az iskola és óvoda környékét nem tették fizetőssé, ezért már nemcsak azok parkolnak itt, akik a gyerekükért jöttek az iskolába, hanem azok is, akik így próbálják kijátszani a parkolórendszert.

[forrás: jozsefattilalakotelep.hu]

„Most is szabálytalanul állok, itt nem lehet megállni. A lakókat bántják azzal, hogy fizetőssé tették ” – mondta egy nagypapa, aki az unokájáért jött az óvodába, de mivel nem volt az környéken szabad hely, ezért vagy csak nagyon messze tudott volna megállni, vagy, ahogy tette is, a tilosban parkolt.

Míg a telepre érkezésünkkor azt gondoltuk, hogy a fizetőssé vált parkolók csak az autósokat érintő probléma, mostanra kiderült, hogy ennek a gyökerei sokkal mélyebben vannak. Megkérdeztünk egy az iskola mellett lakó nőt, hogy hogy is van ez, miért elégedetlennek, ha ők kérték az önkormányzatot, hogy tegyék fizetősség a parkolást.

„Fizetőssé nem. Arról volt szó, hogy csökkentik a forgalmat,  de inkább növelték ezzel” – mondja. – „Ez embertelen, ami itt folyik. Itt, amikor jönnek az iskolások, megállni nem lehet, tehát akik itt laknak, parkolásuk megoldatlan.”

Szerinte nem azzal kellett volna megpróbálni csökkenteni a forgalmat, hogy fizetőssé teszik a parkolóhelyeket, hanem azzal, hogy több utcát egyirányúsítanak vagy ha mást nem, akkor az iskola területét is be kellett volna vonni, hogy a forgalom ne zsúfolódjon erre a kis helyre. Azt is elmeséli, hogy volt olyan eset, amikor mentőt kellett hívni a férjéhez, de annyian parkoltak ebben a picike utcában, hogy a mentő 10 percig nem tudott megállni, egy tűzoltóautó pedig biztosan nem fért volna be. Egy másik ottlakó is arra panaszkodott, hogy reggelente nem fér el a kukásautó és csak dudál, mert se ki, se be.

Átmegyünk egy olyan területre, ahol már viszont minden utcában díjköteles a parkolás. Amikor arról kérdezzük az egyik ottlakó, autótulajdonos nőt, hogy mit szól hozzá, akkor ironikusan annyit mond:

„Hurrá!”

Mint minden kerületben, itt is úgy van, hogy kizárólag azok a lakók válthatják ki a 2000 forintos éves parkolóbérletet, akik állandó lakcímmel rendelkeznek, és a lakó neve megegyezik a jármű tulajdonosának nevével. Azok a lakók, akik ezeknek a feltételeknek nem tesznek eleget, autóikkal kiszorulnak a nem fizetős utcákba, ugyanis a fizetős helyeken csak 3 órát lehet egyhuzamban parkolni.  Ez az egyik oka annak, hogy mindenki az iskola környékén parkol, mert bár központi hely, de nem kell érte fizetni.

„Nincs ezzel semmi gond, hogyha egy olyan lehetőséget is biztosítottak volna, hogy azt mondja, hogy oké, nem vagy állandó lakos, de itt élsz, akkor vehetsz éves parkolójegyet ennyiért” – mondja a nő, akinek naponta többet kell gyalogolnia az autójához.

Szerinte az is megoldás lett volna, ha kialakítanak egy olyan területet, ahol lehet ingyenes parkolni, de csak ígéretet kaptak a Népligetnél épülő parkolóházra.

„Ezek a háznak a saját parkolói, és ezek is fizetősök lettek. Ez még csak nem is utca” – mutatja a garázsok előtti parkolókat.

Az alapvető gond szerinte, hogy nincs alternatív megoldás az itt lakó, de nem állandó lakcímmel rendelkezők számára, éppen ezért azt gondolja, hogy a parkolók fizetőssé való tétele nem azért lett, hogy csökkentsék a forgalmat.

„Egyértelműen egyetlen dologról szólt az egész, hogy minél többet lehessen büntetni.”

Azt állítja, hogy október elseje óta rendszeresek a büntetések, minden nap lát parkolóőrt a környéken.

Megkérdeztük a FEV 9 Zrt.-t, a parkolást kialakító céget, hogy miért nem vásárolhatnak azok a lakosok is éves bérletet, akik itt élnek évek óta, de nincs állandó lakcímük. A következő választ kaptuk:

„A Fővárosi Közgyűlés Rendeletében is meg van határozva, hogy csak állandó lakcímmel lehet kérelmet kiváltani, és ez nem csak a 9. kerületben működik így.”

Ráadásul a parkolók fizetőssé tétele a környezetvédelemnek se kedvez, ugyanis eddig a 3-as metrónál lévő P+R parkolók is fizetőssé váltak, ezért az emberek nem tudják letenni az autójukat, hogy tömegközlekedve haladjanak tovább, ezzel is óvva a környezetet és csökkentve a forgalmat a belvárosban.

A Ferencvárosi Önkormányzat a néhány parkoló fizetőssé tételével csak áttolta más utcákra a forgalmat és ezzel együtt a problémát is, a helyzet tehát továbbra is megoldatlan.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ferencker.blog.hu/api/trackback/id/tr7912026181

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.